Вівторок, 26.09.2017, 20:01
Вітаю Вас Гость | Підписатися на наші новини:Головна | Реєстрація | Вхід
[ Нові повідомлення · Учасники · Правила форуму · Пошук · RSS ]
Сторінка 1 з 11
Модератор форуму: 2Rock 
Форум » Культурний форум » Кіно » Спецефекти в фільмах (Як їх створюють)
Спецефекти в фільмах
2RockДата: П`ятниця, 30.01.2009, 01:24 | Повідомлення # 1
Подполковник
Група: Модератори
Повідомлень: 103
Нагороди: 1
Репутація: 6
Статус: Offline
Як їх роблять?

Сьогодні фільмів без спецефектів практично немає, оскільки вони - і дань моді, і показник якості, і притягнені глядачі. Але далеко не всі спецефекти очевидні, оскільки рівень їх якості сьогодні настільки високий, що у фільмах вони здаються частиною реальності. Щоб розгледіти спецефекти в подробицях, ми звернулися в компанію Cinemateka (www.cinemateka.ru). Ми узяли інтерв'ю у Микити Аргунова, режисера візуальних ефектів постпродакшн-студії Cinemateka (постпродакшн і спецефекти картин "Турецький Гамбіт", "Особистий номер", "72 метри", "Бумер", "Навіть не думай" та інші).

У яких видах відеопродукції використовуються цифрові спецефекти?

У кіно і рекламі. Компанія Cinemateka займається кіно. Якщо переформулювати питання у вигляд "Де саме в кіно застосовуються цифрові ефекти?", то в цілому можна сказати так: там, де зняти щось "живцем" (тобто прямо на знімальному майданчику) або дуже дорого, або дуже небезпечно, або дуже складно, або все це разом.

Що включає поняття створення спецефектів?

Придумування спецефектів (що саме треба зробити), планування (як ми це робитимемо), потім - підготовка до зйомок. Для складних сцен робляться так звані аніматики або превізуалізация – чорновий варіант сцени з її ефектом, щоб режисер і знімальна група отримали уявлення про те, як виглядатиме вся сцена в закінченому вигляді. Це дозволяє зрозуміти, де повинна стояти камера, що повинен робити кожен з учасників знімальної групи, включаючи акторів і каскадерів. На знімальному майданчику необхідний супервайзінг, тобто контроль за тим, щоб було знято саме те, що потрібне, і так, як потрібно. Потім все це обробляється на комп'ютері і змінюється з врахуванням поправок всіх зацікавлених сторін (режисера, продюсера і так далі).

Спецефекти останніми роками набули широкого поширення. Чим це викликано?

Якщо говорити про останні десять років, то можна сказати, що поширення спецефектів викликане, по-перше, розвитком технологій комп'ютерної графіки, а по-друге - касовим успіхом фільмів з великою кількістю візуальних ефектів. Тобто глядачі ХОЧУТЬ бачити круті ефекти і, відповідно, готові за це платити. Крім того, комп'ютерні технології часто сильно спрощують процес кіновиробництва, навіть для фільмів, в яких немає видимих візуальних ефектів (на відміну від так званих effects driven films). Можливість щось прибрати з кадру або щось додати в нього вже після зйомки без необхідності перезнімати, поза сумнівом, йде на користь будь-якому кіно, навіть самому "елітарному".

Спецефекти зменшують кількість бракованих дублів: раніше викидалися цілі сцени, якщо, наприклад, в кадр фільму про Древній Рим потрапляв сучасний автомобіль або якщо декорація виглядала фальшиво. Тепер все це вирішуване. Зіпсований кадр можна виправити, а незіпсований - поліпшити. Якщо ж говорити про останніх два або три роки в нашій країні, то зростання кількості візуальних ефектів в кіно обумовлене не стільки розвитком технологій (у нас при виробництві графіки використовуються в основному західні технології), скільки появою команд, які уміють цими технологіями користуватися. З іншого боку, зараз спостерігається явний підйом кіно, в нього стали вкладати гроші. І у продюсерів з'явилося бажання витрачати ці гроші на "ефектність" своїх фільмів, оскільки це робить картинку привабливішої і, відповідно, може підвищити окупність фільму в прокаті. Якщо один з цих двох чинників прибрати - нічого б не змінилося. П'ять років тому спецефекти було б просто нікуди вставляти, навіть якщо б хтось і міг їх зробити. Не було таких фільмів. Загалом, формується ринок."



Він був настількі крутий, що навіть перше його слово було "DIE"...
 
2RockДата: П`ятниця, 30.01.2009, 01:24 | Повідомлення # 2
Подполковник
Група: Модератори
Повідомлень: 103
Нагороди: 1
Репутація: 6
Статус: Offline
А як придумуються і розробляються спецефекти?

Ефект не є щось окреме від кіно. Це кадр фільму. Скажімо, ти хочеш, щоб в кадрі на задньому плані з'явився Древній Рим. Це не просто так захотілося. Древній Рим став потрібний, тому що за сценарієм герої виявилися в Древньому Римі. Тому можна сказати, що візуальні ефекти народжуються на стадії написання сценарію, а продумиваются на стадії його обговорення режисером, продюсером і творцями спецефектів. Але буває і навпаки: кадр обіцяє бути настільки ефектним, що його вставляють у фільм незалежно від сценарію. Як би там не було, візуальні ефекти – це просто один з інструментів створення необхідного кадру, який повинні побачити глядачі в кінотеатрі. Точно так, як і декорація або грим. Отже первинний сценарій, режисерський задум. А як його реалізувати (з використанням комп'ютерних технологій або без них) – питання вторинне.

Творчий аспект процесу розробки спецефекту.

Як приймається рішення про те, яким буде спецефект? Кожен ефект новий, кожен робиться уручну. Для відео немає інструменту на зразок фільтру в Photoshop, який можна застосовувати багато раз підряд. Все дуже індивідуально. Якщо ти хочеш, щоб в кадрі щось вибухнуло, і якщо ти відповідаєш за дизайн цього ефекту, то тобі доведеться провести немало часу за вивченням документальних матеріалів (як і що насправді вибухає) і і за отсмотром ігрових фільмів, щоб зрозуміти, як цю задачу вирішували до тебе. Тоді поступово ти приходиш до розуміння, як це повинно виглядати, як вибух розвивається в часі і в кадрі, які є кольори і відтінки, які мають бути осколки, з якою швидкістю і куди вони повинні летіти – і так далі, і так далі і так далі.

Які програми використовуються для створення спецефектів?

Величезна кількість самих різних плюс те, що наша студія розробляє сама. Це свого роду міжнародний стандарт: серйозна студія завжди розробляє власне програмне забезпечення. Наприклад, крупні західні студії комп'ютерної графіки використовують в основному не стороннє програмне забезпечення, а власні розробки або сильно допрацьовані готові програми. Взагалі, написання власних програм – найбільш ішення, питання про їх використання полягає в можливості написати їх. Наприклад, для картини "Турецький Гамбіт" технологічним відділом студії Cinemateka був спеціально розроблений інструмент, що дозволяє управляти віртуальною массовкой (у фільмі - армія). Програма заставляла натовп солдатів крокувати в потрібну сторону з потрібною швидкістю, розбігатися в різні боки від вибухів і так далі А у фільмі "72 метри" програма дозволяла генерувати підводне середовище (міхури, водорості, планктон), щоб не промальовувати кожен з них окремо.

Який відсоток спецефектів виконується на комп'ютері, а який складають натуральні спецефекти?

Все залежить від фільму, а також від місця виробництва картини. У Голлівуді є майстри, здатні робити мініатюри так, що їх не відрізниш в кадрі від живих. У нас, наскільки я знаю, таких фахівців немає або майже немає. У будь-якому випадку, їх недостатньо в масштабах кіноринку. Значить, все те, що де-небудь в Лос-Анджелесі доручили б майстрам мініатюри (наприклад, макет міста або корабля), у нас спробують вирішити моделюванням на комп'ютері. Тобто спецефект, як і все інше, роблять з того, що "є під рукою". У пустелі будинки будуть з піску і глини, в Антарктиді - з снігу і льоду, а не навпаки. Тому, думаю, індустрія візуальних ефектів в нашій країні розвиватиметься все більше і більше.





Він був настількі крутий, що навіть перше його слово було "DIE"...
 
2RockДата: П`ятниця, 30.01.2009, 01:25 | Повідомлення # 3
Подполковник
Група: Модератори
Повідомлень: 103
Нагороди: 1
Репутація: 6
Статус: Offline
Розкажіть про найбільш складні спецефекти, які були зроблені у вашій компанії. Розкрийте секрети, які дозволяють змити кордон між реальністю і цифровими спецефектами.

ОСОБИСТИЙ НОМЕР

Никіта Аргунов (режисер візуальних ефектів, Cinemateka): Всі кадри літака ІЛ-76 в повітрі були створені студією Cinemateka. В ході цієї вирішальної для фільму сцени прострілюють двигун літака, той спалахує, починає знижуватися, пілоти раз у раз втрачають управління. Цей проект був цікавий для мене не стільки в плані комп'ютерної роботи, скільки відносно підготовки до неї і самих зйомок, на які був відведений всього один день (йдеться, звичайно, про дану сцену). Оскільки були точно відомі параметри літака (креслення ІЛ-76 знайти неважко), а також довжина стріли крану, у нас була можливість скласти точний аніматік. Це дозволило не лише визначити, який саме план ми хочемо отримати, але і точно вибрати точки установки крану і літака, так само як і оптику для зйомки.

Ми знали, що на все у нас буде один знімальний день, знали приблизно, скільки часу займе перестановка літака і скільки - перестановка крану. І ми розуміли, що явно не встигнемо зняти задуманого. Вихід був - звести до мінімуму переміщення і скоректувати точки зйомки, що і було зроблено. На знімальному майданчику у мене в ноутбуку був аніматік всіх кадрів і анімація рухів стріли і голови крану, а в руках - чіткий план з точками зйомки і пересуваннями літака, причому саме в тій послідовності, в якій їх передбачалося знімати. Окрім іншого, аніматіки полегшували завдання операторові крану і команді кранівників. Замість того, щоб розмахувати руками і пояснювати все на словах, я просто показував на екран і говорив: "Потрібно проїхати ось так".

Для цієї сцени літак був знятий на кінокамеру, хоча на початковому етапі розглядався також і варіант фотографування літака з подальшим натягуванням фотографій на 3d-модель. Але реальна зйомка була доцільніша для даної сцени. Це взагалі підхід, що пропагується нашою студією: "Сьогодення є сьогодення". І роль додаткових зйомок під комп'ютерну графіку зростає у нас від проекту до проекту.

З цікавих моментів комп'ютерної роботи можна відзначити наступне. Для мене деякою несподіванкою стало те, наскільки літак, що стоїть на землі, відрізняється від літака, що летить в повітрі. Коли ти просто дивишся на картинку, цього не відчуваєш. Здається, що в цілому одне і те ж. Але спробувавши поєднати з піднебінням літак, що стоїть на землі, ми зрозуміли, що літак на землі збирає на себе величезну кількість відблисків, відсвітів і віддзеркалень довкілля. У нього абсолютно інший контраст і інший розподіл світла по корпусу. Отже все коректувалося за допомогою різних технологій.

ТУРЕЦЬКИЙ ГАМБІТ

Арман Яхин (режисер візуальних ефектів, Cinemateka): "Турецький Гамбіт" - це більше 250-ти планів (30 хвилин комп'ютерної графіки) з дуже складними і всілякими спецефектами, у тому числі з точки зору технології їх виготовлення і обробки. На цьому проекті, можна сказати, ми спробували все: повністю створені на комп'ютері сцени (CGI), впровадження "комп'ютерних" об'єктів (CG) в знятий матеріал, віртуальні декорації, домальовування різних елементів і цілих пейзажів (matte paint), складний композітінг і 3d, масштабні батальні і трюки сцени, ручна покадрова і персонажна анімація трюка, цифрові "фізичні" ефекти, такі як дим, полум'я...

Спецефекти для "Турецького Гамбіту" створювалися або в тих випадках, коли з різних причин сцену неможливо було зняти, або тоді, коли потрібно було проілюструвати видатні здібності і аналітичну думку Фандоріна. Одна з таких - сцена з грою в кісті. Незвичайний ракурс і політ камери додає їй необхідну фантастичність: Фандорін ніколи не програє, а із звичайними людьми так не відбувається. Ця сцена повністю генерується на комп'ютері: не лише кубики, але і сама таверна і всі герої. Для цього ми спочатку зняли різні фактури, а потім відновили їх.

Віртуальна массовка

В цьому епізоді колона російських солдатів потрапляє в засідку турецьких військ і піддається масовому розстрілу з гармат і шрапнелі. У Болгарії був знятий передній план і деяка кількість вибухів. "Жива" массовка складалася з 150-ти чоловік, в епізоді ж кількість солдатів зростає до 2000 і навіть до 5000, були "вставлені" коні, вози і гармати. Спеціально для цієї сцени R&d Department''ом (технологічний відділ) студії була розроблена міні-програма, що дозволяє управляти віртуальною массовкой. Для анімації колон програмісти створили спеціальну систему – щось подібне до рейок, по яких могли рухатися колони. Для кожної шеренги і навіть для кожного солдата була відрегульована швидкість ходьби.



Він був настількі крутий, що навіть перше його слово було "DIE"...
 
2RockДата: П`ятниця, 30.01.2009, 01:26 | Повідомлення # 4
Подполковник
Група: Модератори
Повідомлень: 103
Нагороди: 1
Репутація: 6
Статус: Offline
Флешбеки

Флешбеки – спогади головного героя (Ераста Фандоріна) створювалися з метою передати його аналітичні суперздібності. Тобто флешбеки мають бути ілюстрацією його думок, коли він відновлює в пам'яті недавні події. Основна концепція цієї сцени - показати свого роду "комп'ютер XIX століття". Ці епізоди містять вельми нестандартні візуальні ефекти, що вимагають великої підготовки і власних програмних розробок. Завданням програмістів було створення інструментів що дозволяють "сліпити" людей з простору, що оточує їх, - піску, каменів і туману. Всі елементи (тунелі з піску і каменів, прольоти, люди, папір) повністю створені на комп'ютері. З точки зору роботи ці флешбеки (всього їх в картині чотири) були самими трудомісткими. Крім того, їх концепція кілька разів мінялася вже в процесі створення спецефектів: не існує єдиного рішення для того, як показати думки. Рішень ці було декілька, і у результаті режисер зупинився на самому "технологічному".

Про організацію роботи (з прес-релізу компанії)

Участь студії в процесі створення фільму починається ще на етапі розробки сценарію.

Якщо для фільму планується створення візуальних ефектів, кожен з них обговорюється із знімальною групою ще до зйомок. Потім робиться превізуалізация (аніматіки), щоб всі учасники процесу розуміли, як виглядатиме дана сцена у фінальному варіанті, і планувати зйомки відповідно поставленим завданням. Після цього починається робота на знімальному майданчику: деякі сцени моделюються на комп'ютері під час зйомок, деякі знімаються спеціально "під ефект" (тобто враховуючи подальше комп'ютерне втручання).

За ходом роботи стежить режисер візуальних ефектів. Окрім творчого бачення і вузькопрофесійних навиків, він повинен також знатися на знімальному, освітлювальному устаткуванні і в постановці трюків. Такий фахівець частенько може внести пропозиції, несподівані для творців фільму. "Спочатку знімальною групою було знято декілька муляжів чайок: що сидить і летить. Все було добре, лише ця чайка не уміла рухатися, і у неї були скляні очі. У результаті ми вирішили спробувати зробити чайку тривимірної. Чайку анімували уручну. З матеріалу, знятого в Севастополі і Мурманську, ми вирізували декількох сидячих чайок і потім імплантували їх в потрібні нам місця. Тому в деяких кадрах чайки були зібрані з різних шматків: тіло з одного кадру, ноги з іншого, подекуди домальована фарба на голові", - згадує про свою роботу над фільмом "72 метри" режисер візуальних ефектів Арман Яхин.

Якщо під час зйомок між режисерами візуальних ефектів і знімальною групою немає взаємодії, це неминуче позначиться на якості і на кінцевій вартості проекту, оскільки в цьому випадку процес виготовлення навіть найпростішого ефекту займе набагато більше часу, результат же при цьому не буде адекватний витраченим зусиллям. "Простий приклад: якщо заздалегідь не були розставлені маркери на майданчику, то потім (на комп'ютері) для відновлення руху камери або об'єктів буде потрібно значно більше зусиль і, відповідно, гроші. Те ж саме торкається хромакєєв (синій або зелений фон, на якому знімаються об'єкти і який потім підміняється потрібною картинкою): якщо вони погані або якщо їх немає, то створення маски (вирізувати непотрібне, щоб потім вставити потрібне) може перетворитися на довгостроковий і витратний для клієнта процес", - говорить Олександр Польовою, режисер візуальних ефектів.

Залучення постпродакшн-компанії до знімального процесу не обмежується одними ефектами.

Режисери монтажу беруть участь в розкадровуванні картини разом з режисером-постановником, вмонтовують чорновий варіант знятих сцен прямо на майданчику (щоб вчасно зрозуміти, чого не вистачає) і тільки тоді переходять в монтажну студію (Avid), де відбувається off-line (чорновий) монтаж.

Для виготовлення успішного Digital Intermediate також потрібні попередні тести: вибрати оптимальний вигляд плівки, визначити тип фільтрів і прийняти рішення про те, що робитиме оператор на майданчику, а що – постпродакшн-студія на комп'ютері.


Він був настількі крутий, що навіть перше його слово було "DIE"...
 
Форум » Культурний форум » Кіно » Спецефекти в фільмах (Як їх створюють)
Сторінка 1 з 11
Пошук:

www.online-city.at.ua © 2017